Nieuws

Filteren op onderwerp

Filteren op type

Interview

Fietsen voor m’n Eten wil landelijk scoren

Van een kleinschalig initiatief groeide Fietsen voor m’n Eten in nog geen vier jaar uit tot een succesvolle vrijwilligersorganisatie. Initiatiefneemster Marja van der Ende heeft landelijke ambities

Reportage

Consumenten investeren steeds meer zelf in lokaal en duurzaam. En fors!

Steeds meer mensen investeren in lokale voedselinitiatieven en natuurvriendelijk boeren. Niet alleen om rendement te halen, maar vooral ook voor een betere wereld.

Column

De vleesdiscussie

Als beheerder van de besloten Facebook-groep van Fietsen voor m’n Eten houdt columniste Marja altijd haar hart vast voor berichten over vlees

Onderzoek

Albert Heijn haalt een streek uit met 'lokale' producten

Met het merk Streeckgenoten wekt supermarktketen Albert Heijn de suggestie dat je als klant een lokaal product koopt. Suggestie, want het ‘lokale’ blijkt vooral marketingpraat. De meeste producten van Streeckgenoten worden in Limburg geproduceerd

Reportage

Elke 20 kilometer een Herenboerderij

Terwijl er begin vorig jaar nog nul Herenboerderijen in Zuid Holland zaten, zijn het er binnenkort al drie. De ambities zijn groot!

Evenementen